Spotřeba automobilů
Reálná spotřeba automobilů
20 nejúspornějších vozidel
14.07.2014 10:00Test 100ky automobilů ve spotřebě paliva
14.07.2014 09:49Spotřeba automobilů
Datum: 19.03.2015
Titulek: Spotřeba a další parametry v reálu jinak? Proč?
Auta pro novináře
Víte že novinářům k testování připraví automobilka jiná auta, než pak kupujeme? Proč tomu tak je a proč to dělají?
Každý motoristický nadšenec se vždy těší na uvedení nového modelu své oblíbené značky. Zajímáme se samozřejmě o novinářské testování již v reálném provozu. Sledujeme spotřebu, jízdní vlastnosti a další parametry, kde samozřejmě každého zajímá něco.
Samozřejmě že automobilka ví, že toto sledování je velice dobrou reklamou a vlastně je čtenář či divák za ni ještě i rád a těší se na ni. Proto se automobilka rozhodla těchto skutečností využít, tedy spíše zneužít, jak poznáme za chvíli.
Představme si, že si hned po uvedení tohoto modelu ho již objednáváme a jdeme si pro něho. Předají nám klíče a jedeme na první výlet. Brzy však ale zjistíme, že spotřeba kterou uváděli novináři se nám nepodařila dosáhnout ani za nic. Pak třeba půjdeme dále a budeme měřit zrychlení z 0 na 100km/h – také se nedostaneme na hodnoty uvedené novináři.
Takto budeme zkoumat další a další parametry a zjistíme, že málo který z nic je v našich reálných podmínkách dosažitelným...
PROČ?
Odbornící říkají, auto není ještě „zajeté“ to se srovná, ale najíždíme další a další kilometry a ono nic, případně jen maličko se něco srovnalo ale naprostá většina parametrů ne.
Ti hloubavější z nás si uvědomí skutečnost, že ale novináři nedostávají k testům auta zajetá, dostanou nové auto a s nulou na tachometru přeci, tak proč mám čekat až se auto zajede?!
Proč tomu tak je? Proč to dělají? Stalo se vám to?
Již jsme napověděli výše – výrobce považuje vozy pro novinářeské testování jako reklamní.
Aby byla dobrá reklama, pak je zřejmé, že auto musí být nejlepší a mnohem lepší než to od konkurence.
Proto si výrobci vypomáhají různými triky.
V dnešní době elektroniky se zvýšení výkonu a snížení spotřeby děje úpravou softwaru, takže to není ani drahá záležitost jako bývala dříve v době „železa“ v autech.
Jízdní vlastnosti se upravují dále montáží sportovních pružin a tlumičů. Na vozy se nazouvají ty nejlepší pneumatiky. Montují se větší brzdové kotouče a sportovní brzdiče s destičkami. Nastavují se softwary i pro převodovky, pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou. Samozřejmostí jsou sportovní filtry vzduchu a další vymoženosti, které vždy mají jeden jediný cíl a to je ukázat světu, že toto auto je to nejlepší...
Je zřejmé, že zákazník v reálu toto nikdy od výrobce nedostane. Zákazník dostává obyčejné auto, které je tzv. Produkční.
Proto nikdy nedosáhne žádných parametrů jako novináři. Toto ale již automobilce nevadí, auto jste již koupili a o to jediné šlo přeci...
Novináři splnili poslání jež bylo od nich očekáváno a my čekáme na další nový a zas samozřejmě lepší model, který vlastně opět nedostaneme...
Tak se to neustále opakuje, automobilka připraví nový trik, novináři opět ho zpropagují a zákaznící utrácejí za něco úplně jiné, než jim bylo ukazováno...
Krásné, že...
Připravil pro vás tým „právoplus.cz“ a auto-auta.cz