Koncept Peugeot 20Cup

03.07.2014 08:59

Koncept Peugeot 20Cup - zajímavý kříženec.

 

Vyjádřením nové sportovní dimenze stylu značky Peugeot je novátorský « fun » koncept 20Cup. Představuje ušlechtilou syntézu automobilového (přední část) a motocyklového (jedno kolo vzadu) světa. Tato sportovní « tříkolka » je vystavena ve dvou exemplářích, které se liší barvou karoserie, a je příslibem skutečně silných jízdních zážitků.
Svou angažovanost ve vrcholných sportovních podnicích značka Peugeot nově potvrdila oznámením o účasti na světovém šampionátu LMES (Le Mans Endurance Séries)

 

Koncept 20Cup bude v civilnější podobě použit značkou Peugeot k vývoji závodního speciálu. Z vystaveného exempláře bude přejímat základní rysy a řadu dalších konstrukčních prvků.

 

Koncepční vůz 20Cup s přední částí moderních stylistických rysů naznačuje charakter designu budoucích modelů značky Peugeot, stále výraznější a více ve znamení šelmy.

 

Radikálně nízko posazený podvozek a sportovní mechanika, koncept je postaven na jednodílné struktuře z karbonu, jejíž součástí je oddělený dvoumístný „kokpit“ umístěný na úrovni podlahy. Nízko položený celek karoserie a příčně uložený motor vpředu  umožňuje maximálně snížit těžiště vozu a zatížit přední nápravu. Zadní jednoramenná náprava zatížená na minimum poskytuje pouze vedení: vůz, jehož hmotnost nepřesahuje 500 kg, je vycentrován na přední nápravu, aby jeho jízdní projev byl co nejúčinnější.

Optimálních aerodynamických parametrů je u konceptu 20Cup docíleno v přední části velkým otvorem sání motoru, který je sveden do boku před přední kola. Ve spodní části má karoserie tvar, který plní funkci aerodynamického difuzéru a vyvíjí se tak maximální tlak na přední nápravu.

Vzájemná spolupráce společností PSA Peugeot Citroën a BMW Group dala vzniknout novému motoru, který se může pochlubit nejvyspělejšími technickými řešeními. Jako prototyp je představen právě s tímto koncepčním vozem: benzinový čtyřválec s přímým vstřikováním, přeplňovaný turbokompresorem, s šestnáctiventilovou mechanikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě.

 

V prezentované verzi dosahuje maximálního výkonu  125 kW (tedy více než 170 k u vozu, jehož hmotnost nepřesahuje 500 kg !) a největšího točivého momentu 240 Nm.Mechanická sekvenční šestistupňová převodovka se ovládá tlačítky umístěnými ve středu volantu.

 

Přední náprava je s dvojitým lichoběžníkovým uložením kol s oddělenými čepy a nastavitelným příčným zkrutným stabilizátorem.  Vzadu je jediné kolo upevněno jedním ramenem s celkem pružina-tlumič vybaveným vahadlem, které zajišťuje velký rozsah odpružení.

 

Všechna kola jsou hliníková o rozměru 18’’, zadní je typu « cage » s dvěma demontovatelnými kryty. Přední pneumatiky mají rozměry 210/65 R18 a zadní 377/71 R18.

 

Tento dvoumístný vůz je vybaven hřebenovým řízením a multifunkčním volantem. V jeho středu najdeme ovládací tlačítka automatické převodovky a horizontální dotykovou obrazovku s virtuálním obrazem, který je čitelný bez ohledu na polohu volantu.  Obraz je na obrazovku přenášen podle úhlu natočení volantu, jejím prostřednictvím je možné aktivovat přední světlomety, může sloužit k asistenci řízení při sportovní jízdě, neboť zobrazuje příčné nebo podélné zrychlení vozu. Obsahuje také řadu kontrolek funkčnosti vozidla.   

 

Karoserie, v barevném provedení černá metalíza nebo standardní bílá, se přímo skládá z karbonových ploch a na každém křídle po straně najdeme hlavu „historického“lva, který navazuje na křivku předních blatníků.  Boky vozu jsou zvýrazněny podélným červeným pruhem.

 

Čalounění interiéru je provedeno v černé kůži.

 

Základní rozměrové parametry konceptu 20Cup:
- délka :   3,63 m
- šířka:   1,77 m
- výška:   1,16 m
- rozvor:    2,31 m
Celková hmotnost vozu nepřesahuje 500 kg.