Já doporučuju si hlavně pohlídat přepis auta (dobré na základy kouknout sem - https://www.povinneruceni.top/prepis-auta-na-noveho-majitele). Hodně lidí totiž v euforii z koupě vozu tuhle fázi zanedbá a pak těžko řešit problémy.
Jak poznat, že je vozidlo bourané!!!
- Jako první si zkontrolujeme výrobní čísla na sklech, musí být číslo shodné s rokem výroby vozidla (některé tipy vozidel nemají okna číslovány). Např. r.v. 2003 bude na sklech jako ...3 (musí se shodovat se všemi okny, v případě nějakého jiného - sklo bylo vyměněno.) Začátkem roku výroby např. leden 2003, můžou být na oknech ještě ...2. Viz obr:
- Důkladně si zkontrolujeme vady v laku (nejlépe je to znatelný když je vůz řádně očištěn a suchý). Lze najít zastříkané malinké smítky v laku, vetší struktura pomeranče v laku, tahy od broušení, v hranách špatně zakitováno, jiný odstín laku,...
- Stržený lak z originálních šroubů, šrouby držící kapoty, dveře a blatníky.
- Jako okna je stejně důležité číslo na pásu u řidiče, zase se musí zhodovat s rokem výroby.
- Zkontrolujte kontrolku Airbagu, musí se rozsvítit a pak nezávisle zasnout na ostatních
Jak poznat bourané vozidlo
Kupujeme ojetinu: Jak poznat bourané auto
Stoprocentně potvrdit, nebo vyvrátit to může jen zkušený odborník. I běžný řidič ale podle spár, svárů či laku může poznat, že s autem není vše v pořádku.
Opravdu bouračka?
Vozů ve vynikajícím stavu, a hlavně nebouraných není v prodejnách s ojetými vozy zas tak moc.
I proto je třeba rozlišovat, jak velkou nehodu má auto za sebou. Pokud šlo jen o ťuknutí, které se vyřešilo výměnou blatníku, a byla-li navíc oprava provedena odborně s použitím originálních dílů, nebude na první pohled patrná. Koupě takového vozu se nemusíte bát.
Horší situace již nastává, pokud došlo i k poškození uložení předních světel, jejich slícování je totiž velmi obtížné. Největším rizikem je však automobil, který zažil opravdu velký náraz.
Se zničenou karoserií musí na rovnací stolici a ne vždy se podaří opravit vše tak, aby to odpovídalo původnímu stavu. Pokroucení a následné rovnání navíc nepříznivě ovlivní tuhost nosných částí vozu a ten už nikdy nebude stoprocentně spolehlivý. Takové auto rozhodně nekupujte. Jak ho poznáte?
Spáry napoví
Zaručený způsob odhalení bouraného auta neexistuje. Někdy dobře provedenou opravu nepozná ani zkušený mechanik, většina změn je však nějakým způsobem patrná.
Zaměřte se především na spáry mezi jednotlivými díly karoserie. Například spára mezi kapotou a blatníkem na pravé a levé straně by měla být stejná. Pokud se jejich šířka liší, berte to jako varování. Nemusí to však ještě nutně znamenat, že je něco špatně. Zejména starší typy vozů levnějších značek nemají tak dobré dílenské zpracování a podobné nepřesnosti se na nich mohou vyskytnout.
Pozor si dejte na škvíru mezi předními a zadními bočními dveřmi. Dveře musejí lícovat a mezera mezi nimi by se neměla ani rozšiřovat, ani zužovat. Dobře zkontrolujte také napasování nárazníku a světlometů – porovnejte levý a pravý, mezery mezi světly a maskou vozu, kapotou či blatníkem.
Často odhalíte opravu i díky špatnému spasování světlometu a směrového světla. Srovnat jejich úchyty totiž není vůbec jednoduché.
Každé dveře otevřete a zavřete. Jejich vrzání či špatné dosednutí může taktéž ukazovat na pokroucení karoserie následkem větší nehody. Často vržou dveře zavazadlového prostoru, které jsou rozměrnější a spojují levou a pravou stranu vozu. Kvůli tomu se na nich pokřivení karoserie více projeví.
Pozor na housenky
Vyplatí se sundat těsnění bočních dveří v oblasti střechy a jejích sloupků (jde to snadno, je pouze nasazené). Můžete tak zkontrolovat, zda se zde nenacházejí sváry ukazující na opravu po nehodě.
Na rampě poté důkladně prověřte podvozek vozidla. Opět hledejte neoriginální sváry. Na českých silnicích jezdí stále dost vozů sestavených ze dvou. Svár neboli housenka, táhnoucí se napříč podlahou, je jasným znamením, že se právě na takové auto díváte. O jeho koupi vůbec neuvažujte.
Značení dílů
Napovědět může také prohlídka dílů v motorovém prostoru. Při nárazu často praskne chladič, úchyty světel či různé plastové díly. Pokud chladič nápadně září novotou, je to podezřelé. Na plastových dílech najdete vyznačené datum výroby. Je-li mladší než rok výroby vozu, máte jistotu, že byl daný díl vyměněn. Nejpravděpodobnějším důvodem je prasknutí původní součásti následkem nárazu.
Pokud jsou na voze montované blatníky nebo čelo, důkladně prohlédněte šrouby. Ty originální, které nikdo nepovoloval, pokrývá lak shodný s dalšími částmi karoserie. Jeho porušení ukazuje na demontáž daného dílu. Zda byl automobil poškozen při dopravní nehodě, může prozradit také měření tloušťky laku. To provádí přizvaný odborník nebo specializované pracoviště. Pokud má prodávající čisté svědomí, určitě nebude proti měření nic namítat.
Kontrola airbagu
Automobily vybavené airbagem jsou už zcela běžné. Dokážete ale poznat, zda airbag opravdu mají? Pokud jde o vůz po nehodě, zřejmě nebude mít nový bezpečnostní vak. Jde totiž o velkou investici, která se při prodeji nevrátí. Zkuste proto stisknout střed volantu, pod nímž se má airbag nacházet. Pokud je měkký a dokážete ho zamáčknout dovnitř, je jasné, že byl airbag vystřelen a zbylo po něm jenom prázdné místo.
Nepoctiví prodejci chybějící airbag maskují tím, že jeho kontrolku opatří zpožďovačem zhasnutí, nebo – a to je mnohem častější – ji přepojí na jiné kontrolní světlo v palubní desce. Jak to poznáte?Po otočení klíčku v zapalování se rozsvítí kontrolky, které by měly postupně zhasínat. Pokud však zhasnou najednou, je kontrolka airbagu přepojena na jinou, a jde tedy o bouraný automobil.
Diskusní téma: Jak poznat bourané vozidlo
Datum: 25.03.2015
Titulek: Re: David Koukol
Ahoj Davide, je vidět, že máš opravdu veliký přehled co se týká vozů, ale spíše mě děsí, kolik fint a podvodných triků je na vozech páchaných!!! To aby se člověk opravdu bál už vůbec nějaké auto koupit :-(
Datum: 19.03.2015
Titulek: Měřením zjistíte, že auto bylo lakováno po nehodě
Kontrola a měření síly laku
Z řad našich příznivců vznikla poptávka po objasnění této dílčí kontroly stavu vozu. Proto se zde budeme snažit vše vyvětlit a také ukázat, jak k tomuto přistupujeme my (auto-auta.cz) při dovozech z Německa.
Nejprve o co se jedná
Každý ví, že auto má na podkladovém plechu, dnes již někdy i plastu, vrstu materiálu, čemu se říká barva, lak, atd – zkrátka povrchová úprava, která může za to, že auto nerezatí a líbí se nám.
Nechceme zde rozebírat skutečnost, že to není jedna vrstva a kolik těch vrstev je, přesto, že tuto skutečnost i dále budu zmiňovat.
Jednoduše řečeno, každé auto má z výroby konkrétní vrstvu laku o které víme jak má vypadat. Tato vrstva laku má přesné parametry, které je dobré před měřením samotným znát.
Každá karoserie se neskládá z jednoho dílu, nýbrž z více kusů. Mezi těmito díly jsou takzvané spáry.
Jedna z prvních kontrol, kterou tedy na vozidle provádíme je měření spár mezi těmito díly. Pokud tyto spáry jsou v normě, pak je toto první předpoklad pro to, že vozidlo pravděpodobně nebylo bouráno. Samozřejmě že tato kontrola tzv. „spár“ mezi díly musí korespondovat s výsledky měření laku.
Tedy logicky vzato – pokud měřením spár zjistíme,že vozidlo bylo bourané, ale měření síly laku nám toto vyvrátí, pak je něco špatně a je nutno zjistit co. Samozřejmě i naopak.
Nyní k měření síly laku.
Nejprve krátký pohled do výroby jak je to se sílou laku na autech.
Síla(tlouštka) laku se měří v jednotkách, které se nazývají lidově „mikrony“ a oficiálně „mikrometry“ a jejich označení je μm.
My zůstaneme u lidového označení mikron.
Tento jeden mikron je rozměr, který se do jednoho milimetru vejde 1000x!!! Je to tudíž velice malá míra a i přístroj, který ji měří je velice přesným a citlivým zařízením. Tyto přístroje mají rozsah měření maximálně 0 až 1500 některé až 2000mikronů, tedy 0 až 1,5 některé až2milimetry.
Nyní víme jak je mikron velký a tak se můžeme podívat do výroby, jak k tomu přistupují.
Není tajemstvím, že každá značka přistupuje ke kvalitě svých výrobků jinak a to je samozřejmě patrné i na síle laku.
Zatímco značky zaměřené na nejnižší ceny mají lak o síle i méně než 100mikronů, pak střední segment mívá okolo 150mikronů. Existuje také segment luxusních vozů, kde k tomuto přistupují zodpovědně a tam má vozidlo 200mikronů i více.
Orientační příklady těchto rozměrů najdeme přibližně na vozech:
Francouzské, Italské a Korejské vozy nižších tříd mají okolo 100mikronů.
Koncern VW a další mají na vozech střední třídy typu Octavie cca 150mikronů.
A pak například vozy typu bmw třídy 7, audi a8, mercedes s-classe mají k 200mikronů.
Luxusní značky jako třeba Bentley a Rolls&Royce mají více jak 200mikronů.
Zde vidíme, že pokud chceme opravdu správně identifikovat sílu laku, pak musíme znát tuto problematiku již z výrobní linky.
Je tedy asi zřejmé, že pokud budeme měřit BMW řady 7 a naměříme 200mikronů, tak není bourané. Naproti tomu u Fábie 200mikronů znamená přelakování daného místa, či celého vozu.
Dalším nutným krokem ke správnému měření síly laku je správná a pravidelná kalibrace přístroje. Jak jsme již v úvodu psali, tak máme velice citlivý přístroj, který na jednu kalibraci nemůže přesně pracovat v létě při horku přes třicet stupnů a zároveň dobře v mrazu mínus dvacet.
Takže před každým měřením nutně kalibrujeme!!!
Při samotném měření si musíme uvědomit, že pracujeme s velice přesným zařízením, měřená místa mít dobře očištěná, sondu dobře umístit na měřené místo, atd...
Také je dobré brát v úvahu tolerance.
Příklad.
Fábie má z výroby cca 100mikronů
Obcházíme celé vozidlo a měříme na různých místech. Pokud je někde vrstva 80mikronů, či 120, ještě se nic neděje, ve výrobě mají toto jako toleranci +- a s tím je nutno počítat.
Probém ale začíná až když například celé auto má zmíněných 100mikronů a pak jeden blatník má 200mikronů...tam je zřejmé, že bylo lakováno. V hodně případech ale nebude mít pouze 200mikronů, ale třeba 250mikronů i více – záleží na šikovnosti lakýrníka...
Dalším krokem, pak může být optické porovnání blatníků nalevo a napravo. Nově lakovaný kus bude mít méně jemných oděrek než ten z výroby a to čím je vozidlo starší, tím je rozdíl markantnější.
Samozřejmě musíme pamatovat na firemní a taxíkářská auta, která na sobě vozí nalepeny fólie, které se pak na prodej strhávají. Tam je lak vždy krásný a to zas ale zkušenému technikovi musí naskočit porovnání s počtem km. Nový lak má pouze nové auto, nikoli to co má najeto 150.000km!
Jak sami vidíte problematika a následně i metodika samotného posouzení stavu vozu podle „barvy“ není úplně jednoduchá a je třeba zkušeného technika, který ví kam se podívat,co změřit a zná parametry z výroby.
Také je nutno uvést, že pouze tato metoda není nikdy 100% zárukou k odhadu kvality vozu, je vždy a musí být součástí dalších kontrol a měření.
Jen kombinacemi více metod se lze dopracovat k objektivnímu pohledu na konkrétní automobil.
Toto téma pro vás zpracoval tým „právoplus“ a auto-auta.cz
Datum: 19.03.2015
Titulek: Když je bourání byznys
Bourání jako byznys
Jak může být bourání byznysem? A proč se to dělá? Jaký to má význam?
Zatímco většina poctivých lidí ani netuší, že něco takového exituje, několik jedinců má v této oblasti velké zisky...
Nejprve tedy z pohledu prodávajícího.
Opět nejdříve začneme někde v Německu například. Tak lze totiž nejlépe vysvětlit způsob a následně důvody proč se tomu děje.
Prodejce zakoupí v Německu například krásnou Škodu Okctavii kombi a TDI, zánovní rok starou.
Opět se v tomto modelovém příkladě vyhneme problematice s touto spojené, jako např: stočení tachometru a dalším...
Věnujme se tedy dnes pouze bourání na zisk.
Zakoupenou Octavii doveze prodejce do Čech, kde provede dovozovou STK a přihlášení, ideálně na důchodce, samozřejmě „bíleho koně“.
Varinata č 1:
Pak tato Octavie jde na dílnu, kde mechanik odstrojí nejčastěji přední část vozu, jako např: světla, chladičová stěna, chladiče, samozřejmě nárazník, mlhovky atd.
Na toto auto namontuje stejné, ale již nabourané z vrakoviště. Pak je nutné odpojit airbagy a další bezpečnostní prvky, aby nebyl zbytečně poškozen interiér vozu.
S takto připraveným vozem se nabourá.
Varinata č 2:
S vozem se nabourá tak jak je, protože prodejce má již někde zajištěné levnější díly, než bude vyplácet pojištovna. (Nejčastěji opět z vrakoviště)
Tyto skupiny lidí mají přesně vytipovaná místa na dálnicích, kde nejsou kamery a většinou tam bourají. Také bourají způsobem, že číhají na parkovišti u supermarketů, vyhlédnou si starší řidiče a v okamžiku nedání přednosti v jízdě zprava tuto oběť nabourají.
Viník je tudíž naprosto zřejmý a kamufláž je dokonalá.
Tyto skupiny mají své lidi v pojištovnách a tak se nestane, že by jim pojištovna neplnila jejich škodné události, naopak plní a překvapivě rychle...
A částky vyplácené pojištovnou ani nejsou kráceny, zvláštní, že?
Nakonec tato naše Octavie „nabouraná“ na přední část vygeneruje plnění v hodnotě okolo 150.000kč.
Další postup těchto „bouračů“ je již zřejmý – po „nehodě“ nastrojí zpět původní díly (Nebo identické z vrakoviště) a vozidlo při prodeji vypadá jako by se s ním nic nedělo.
Pokud podle databáze pojištovny potenciální kupec náhodou zjistí, že vozidlo bylo bourané, pak prodejce ujistí že vozidlo bourané nebylo – vždyť jak jinak by mělo vše původní?
Proto tato metoda je neodhalitelná ve většině případů, dokonce ani když si kupující bere sebou mechanika!
Takto při prohlídce vozidla je kupující i se svým mechanikem ujištěn, že databáze pojištoven jsou chaotické a nepravdivé...
A pohled kupujícího?
Opět tu máme společného jmenovatele všech nešvarů s auty u nás a tím je poptávka po nesmyslných cenách automobilů...
Ruku na srdce, komu by nezasvítila očka při pohledu na krásnou Škodu Octavii Kombi TDI, třeba navíc opatřenou štítkem „po důchodci, dovoz D“, navíc prodávanou pod cenou...?
Zde o něco výše jsme tedy zjistili, že prodejce má již jen z pojištovny zisk 150.000kč,
jelikož vozidlo „rok staré“ zakoupil v Itálii nebo jinde v Evropě, pak opět musíme konstatovat, že nebylo pouze upraveno „bouráním“, nýbrž zřejmě omlazeno a stočeno, tedy alespoň.
Pak to má již „náležitý efekt“ pro prodejce...
Tímto předpokladem víme, že vozidlo bylo zakoupeno jako tříleté, a s odpovídajícím počtem km. Může mít hodně přes 300.000km. Tudíž cena této Octavie bude okolo 7.000Euro,což je cca 190.000kč.
Tuto Octavii dovozce při přihlášení omladí o 2 roky a stočí podle stavu například na 80.000km. A rok stará Octavie s tímto nájezdem je prodejná za cenu okolo 300.000kč. Již zde bez bourání má vygenerován zisk 110.000kč jen stočením a omlazením, k tomu připočtěme bonus od pojištovny ve výši 150.000kč, tedy celkem zisk 260.000kč na vozidle za 300.000kč???
Není to krása?
Toto vám přijde normální?
Sice automobil vypadá jako by byl netknutý, ale opak je pravdou.
Zde asi technický stav bude OK, tedy pokud nebudeme započítávat stočení s omlazením, ale prodejci jste dali vydělat 260.000kč na vozidle za 300.000kč...!
To je krásný byznys, ne?
Zde asi pohled servisů je druhořadý. Možná, že to váš servis ani nezjistí, že bylo s vozidlem takto „bouráno“ a proto dle něho bude vše vpořádku.
Jaký toto bude mít efekt pro bazar, který prodává „upravená“ auta?
Jelikož toto auto bude jedno z těch levnějších, tak pravděpodobně budete spokojeni. Bazarista si na vašem autě přišel na „balík“ a tak je i on spokojen. Možná, že ho doporučíte svým známým, jak jste „dobře“ nakoupili a on vydělá další „balíky“ na vašich známých a vše bude vypadat, jako že je to vpořádku...
Efekt pro poctivého dovozce?
Poctivý dovozce se dohaduje se zákazníkem o tom, jestli dovoz auta přijde na 10.000kč nebo na 15.000kč – přijde vám to adekvátní odměna za poctivost?
Podobných nešvarů je ale více.
V dalším pokračování si zas nějaký další osvětlíme.
Dobrá zpráva nakonec:
Máme řešení na všecky případy.
Můžeme vás právně zastupovat, provádět ocenění vozu, posouzení stavu vozu atd.
Ideálním řešením je nákup vozu ze zemí, kde se toto děje v minimální míře, kde vozy jsou již z výroby v lepší kvalitě. Samozřejmě i tam ale na 100% prověřovat, což umíme.
Proto i tuto nabídku pro vás máme a jsme vždy s vámi.
Jsme pro prevenci a informovanost, problémy je lépe eliminovat než řešit.
Váš tým „právo plus“ a auto-auta.cz
Datum: 19.03.2015
Titulek: Z Taxíku auto po důchodci a slustrací Cebia?
Z taxíku auto po důchodci?
Proč takový nadpis? To je nemožné si řeknete...Vždyť to lustruje Cebia...
A odpovědi na další otázky najdeme společně zde v tomto blogu.
Nejprve tedy z pohledu prodávajícího.
Nejdříve tedy jak se to dělá...
Je to jednoduchá záležitost, dovozce například v Německu či Španělsku zakoupí velice levně ojetý taxík. Tato auta mají roční nájezd i k 300.000km, proto jsou tak levná a pro byznys v česku tak oblíbená. Dovozce ještě před dovozovou STK auto stočí, aby tak nějak sedělo na roky, také případně při prvním přihlášení omladí.
Ale budeme se věnovat pouze „předělávce“ na auto po důchodci.
Takže máme po dovozové STK,kde již např. Dvouleté auto bylo zaneseno do databáze s nájezdem 80.000km.
První přihlášení proběhne na „bíleho koně“ s ročníkem 1947...(který někde pod mostem pocucává krabicového vína)
Najednou taxík není taxíkem ale autem kde první majitel u nás je důchodce...
Je známo, že taxíky bývají polepeny fólií, v Německu mléčná až do žluta a třeba ve Španělsku černá se žlutou.
Jelikož fólii dovozce strhne, pak pod ní se objeví krásný a nový lak nejčastěji stříbrného auta.
Podvod se tímto stává dokonalým.
Je přeci logické, že auto po důchodci má krásný lak...
A pohled kupujícího?
Kupující je již s podvody seznámen a navíc mu chodí do mailu a na fejsbuk reklamy od společnosti Cebia, kde je mu sděleno, že jedině s jejich lustrací vozu ho nikdo nenapálí...
Samozřejmě 500kč není moc při koupi auta a tak zákázník dostává potvrzení o lustraci, že vozidlo je OK!!!
Jak je to možné? Vždyť je to taxík! Kde je chyba?
Společnosti jako zmíněná Cebia nemají náhled za naše hranice, tudíž první data, která mohou mít, je vstup z první a to dovozové STK u nás!
Pak samozřejmě od té doby vše „sedí“ a tudíž to také vypadá, že není problém.
Takže de facto, tyto společnosti díky úplnému neinformování klienta jej nepřímo mohou uvést v omyl.
Samozřejmě, že největší část „skoku na špek“ má na „triku“ jen a opět zákazník, když shání opět to nejlevnější co trh nabídl...
Proč raději nepoptává dovoz u společnosti, která dováží poctivá auta? Přeci proto, že je drahá a tudíž tímto člověkem je zařazena mezi zloděje...
Tento člověk se takto potrestá sám.
Uvědomme si fakt, že pokud bude poptávka, tak nabídka nemá důvod nebýt...
Zajímavý a důležitý je pohled servisů.
Opět k názoru servisu.
Samozřejmě, že každý i průměrný servis pozná, že auto nemá 80.000km, ale o mnoho více.
O tom není pochyb.
Jen otázka je kdy to pozná. Většinou až když začnou „odcházet“ jednotlivé díly a technik začne opravovat. Je to ale již pozdě.
Samozřejmě že opět tady servis má větší zisk z tohoto vozu, než z vozu, který by měl skutečných 80.000km – o tom asi snad nemusí pochybovat nikdo.
Dobrá zpráva nakonec:
Máme řešení na všecky případy.
Můžeme vás právně zastupovat, provádět ocenění vozu, posouzení stavu vozu atd.
Ideální řešení je tyto nabídky nepotřebovat.
Ideálním řešením je nákup vozu ze zemí, kde se toto děje v minimální míře, kde vozy jsou již z výroby v lepší kvalitě. Samozřejmě i tam ale na 100% prověřovat, což umíme.
Proto i tuto nabídku pro vás máme a jsme vždy s vámi.
Jsme pro prevenci a informovanost, problémy je lépe eliminovat než řešit.
Váš tým „právo plus“ a auto-auta.cz